World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article

Echo TV

Article Id: WHEBN0031095118
Reproduction Date:

Title: Echo TV  
Author: World Heritage Encyclopedia
Language: English
Subject: International news channels, Television in Hungary, ATV (Hungary), Hír TV, M1 (TV channel)
Collection:
Publisher: World Heritage Encyclopedia
Publication
Date:
 

Echo TV

Echo TV
Launched 2005
Owned by Echo Hungária TV Zrt.
Country Hungary
Website www.echotv.hu

Echo TV is a conservative Hungarian television channel owned and operated by Echo Hungária TV Zrt, and founded in 2005 to cover business news. Now focusing on news broadcasting and public affairs, Echo TV has received controversial attention for its association with far-right politics in Hungary.

Creation

Echo TV founded as a business news channel in 2005[1] at the initiative of Gábor Széles, one of Hungary's richest men and the head of Videoton Holding, a contract electronics manufacturer. Széles had only days previously purchased Hungary's daily Magyar Hírlap; the acquisition of both stations helped Széles establish a major media presence in Hungary.[2] Széles reportedly spent two billion Hungarian forints in creating Echo TV.[3]

In 2006 Echo TV became a media partner of Feratel media technologies AG, based in Austria.[4]

Association with far-right politics

According to Le Monde, Echo TV is a forum favored among neofascists in Hungary.[5]

After the Hungarian Guard," later banned by the Hungarian Government.[7] Sándor Pörzse was removed from the Echo TV in 2009.[8]

One of Echo TV's better known broadcasters is Ferenc Szaniszló, known for his racist and anti-Semitic statements.[5][9][10][11][12][13] In 2011, Hungary's media regulator fined Echo 500,000 Forints after Szaniszló compared Roma people to "monkeys".[14]

References

  1. ^ "Rövidesen indul az ECHO TV". 3 June 2005. 
  2. ^ "Gábor Széles buys daily Magyar Hirlap". MTI Econews. 19 September 2005. 
  3. ^ "Széles to Start TV Channel". EASTBUSINESS.ORG. 1 December 2005. 
  4. ^ "Ots news: feratel media technologies AG". AWP OTS. 22 December 2006. 
  5. ^ a b Stolz, Joelle (29 March 2012). "Prime au fascisme en Hongrie". M - Le Monde. Retrieved 24 April 2013. 
  6. ^ "Budapest Experiences A New Wave of Hate". Spiegel Online International. 14 October 2010. Retrieved 27 April 2013. 
  7. ^ Oehmke, Philipp (16 December 2011). "Hungary's Right-Wing War on Culture". Spiegel Online International. 
  8. ^ http://index.hu/kultur/media/2011/03/20/ki_vedi_meg_az_echotv-t/
  9. ^ http://www.budapesttimes.hu/2013/03/24/tancsics-prize-returned/
  10. ^ http://www.bbc.co.uk/news/world-europe-21834834
  11. ^ http://www.independent.co.uk/news/world/europe/hungarian-government-awards-tancsics-prize-for-journalism-to-notorious-antisemite-ferenc-szaniszlo-8538178.html
  12. ^ http://www.haaretz.com/jewish-world/jewish-world-news/hungarian-journalist-to-return-state-honor-denies-anti-semitism-1.511168
  13. ^ http://www.reuters.com/article/2013/03/20/us-hungary-journalist-idUSBRE92J0AD20130320
  14. ^ "Hungary sparks outrage with honours for far-right figures". Agence France Presse. 17 March 2013. 

External links

  • www.echotv.hu


This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.