World Library  
Flag as Inappropriate
Email this Article
 

Imedi Media Holding

Imedi TV
Type Broadcast radio network and
television network
Country Georgia
Availability National
Owner Georgian Media Production Group
Official website
www.imedi.ge

Imedi Media Holding (

  • Radio-Imedi
  • Imedi-Television
  • IMEDINEWS.GE – Imedi News Portal
  • IMEDI DESIGN – Imedi Broadcast Design Group
  • Imedi live

External links

  1. ^ New York Times, Salome Zourabichvili OP ED, A Fresh Start in Georgia 3.4.2009
  2. ^ BBC, Georgian TV feud mirrors poll rivalry, 4.1.2008
  3. ^ New York Times, Salome Zourabichvili OP ED, A Fresh Start in Georgia 3.4.2009
  4. ^ CNN, Georgia: State of emergency called, 7.11.2007
  5. ^ New York Times, Salome Zourabichvili OP ED, A Fresh Start in Georgia 3.4.2009
  6. ^ BBC News, Georgians in feud over TV station 11.3.2009
  7. ^ http://www.civil.ge/eng/article.php?id=19352
  8. ^ Imedi TV License Suspended for Three Months. Civil Georgia. Civil Georgia, Tbilisi/2007-11-17.
  9. ^ ‘Imedi Studio Equipment Badly Damaged’. Civil Georgia. 2007-12-07.
  10. ^ Imedi Resumes Broadcasts . Civil Georgia, 2007-12-12.
  11. ^ Court Lifts Ban on Imedi. Civil Georgia. 2007-12-06.
  12. ^ BBC News, Georgians in feud over TV station 11.3.2009
  13. ^ Imedi TV Suspends Broadcasts. Civil Georgia, Tbilisi. 2007-12-26.
  14. ^ Kyiv Post: Georgian TV producer asks for political asylum in Russia
  15. ^ Interfax, Patarkatsishvili's mother hopes new Georgian govt will clear up details of Imedi TV deal 24.2.14
  16. ^ Susanne Andrews, Vanity Fair, 2009
  17. ^ [Gudavadze v Kay [2012] EWHC 1683 (Ch)]
  18. ^ Imedi TV ‘New Owner’ Plans to Restore ‘Old Imedi’. Civil Georgia. 2008-03-23.
  19. ^ BBC News, Georgians in feud over TV station 11.3.2009
  20. ^ Inna Gudavadze Tbilisi Press Conference 28.10.08
  21. ^ Georgian Government Behind Seizure of Independent Television Station, Press Release, December 2008
  22. ^ Patarkatsishvili Family, Gov't Say 'Dispute Settled'. Civil Georgia. 2011-07-06.
  23. ^ Georgia Times, Settlement agreement signed between Patarkatsishvili’s family and the previous government is publicized 17.1.2014
  24. ^ BBC News, Georgians in feud over TV station 11.3.2009
  25. ^ Georgia Mounts American PR Campaign, Der Spiegel 17 March 2010
  26. ^ Badri Patarkatsishvili’s Family Gets Imedi TV Back 16.10.2012
  27. ^ Badri Patarkatsishvili’s Family Gets Imedi TV Back 16.10.2012
  28. ^ RFE/RL, Georgia's Media Landscape Shifts In Wake Of Historic Election
  29. ^ Interfax, Patarkatsishvili's mother hopes new Georgian govt will clear up details of Imedi TV deal 24.2.14
  30. ^ Badri Patarkatsishvili’s Daughter Appointed Director of Imedi-Owner Company 5.11.2012
  31. ^ Interfax, Patarkatsishvili's mother hopes new Georgian govt will clear up details of Imedi TV deal 24.2.14
  32. ^ Civil.ge, Tbilisi Mayor Ugulava Faces Criminal Charges, 23.2.2013
  33. ^ [Black Sea Press, Georgia, Saakashvili May be Interrogated Over Imedi TV Case - Prosecutor's Office 25.2.2013]
  34. ^ http://www.alertnet.org/thenews/newsdesk/ROB361516.htm
  35. ^ Links to YouTube recordings of Imedia fake reportage, by a Georgian blogger (in Georgian and Russian)
  36. ^ CNN. Fake Russian invasion broadcast sparks Georgian panic
  37. ^ Radio Free Europe. Fake Report Of Russian Invasion Sparks Anger In Georgia
  38. ^ Georgia invaded, Saakashvili dead? False TV report causes panic with the public

References

See also

[38] The hoax was condemned by many public figures both in Georgia and abroad, including

On the evening of March 13, 2010, what the Georgian government had affective control of Imedi, the station aired a deliberate false report that caused a shockwave across the country. According to the false news, Russia invaded Georgia after a “terror attack” on the president of [34][35]

2010 Russian invasion hoax

Natela Patarkatsishvili, [33]

[30] [27] Following parliamentary elections in 2012, on the 16 of October, the new government began the process of returning Georgia Media Production Group, and Imedi to the Patarkatsishvili family.

[26] The station manager [24] Up until October 2012, the station was affectively under government control and received criticism for being partisan. Elsa Vidal, from the watchdog, Reporters Without Borders described the transfer of ownership as "a huge set back for freedom of expression".

In July 2011, the Patarkatsishvili family reached a settlement with the government that saw the return of Imedi to government nominees. The arbitration proceeding had been putting a substantial financial burden on the Georgian taxpayers and so the Patarkatsishvili family decided to reach what at the time was called a "reciprocal compromise" that saw the family renounce all claims to the ownership of Imedi TV and Mtatsminda Park.[22] The details of the settlement were not released at the time, however they were eventually published in January 2014.[23]

In December 2008, Patarkatsishvili's widow, Inna Gudavadze launched an international arbitration claim against the Georgian Government, seeking the return of Imedi and other assets that had been seized by Mikheil Saakashvili's Government.[20][21]

Kay obtained judgement in [19]

[17] After Patarkatsishvili's death in February 2008, the issue of ownership of Imedi again came to public attention. Joseph Kay, the step son of Patarkatsishvili's aunt, along with the American lawyer, Emmanuel Zeltser, attempted to take control of Imedi, as well as other assets belonging to the Patarkatsishvili family, by claiming to be in possession of Patarkatsishvili's last

A preliminary agreement on the purchase of Imedi Holding’s shares was signed in Georgian presidential election, 2008.

Ownership issue

Badri Afanasyev, a former Imedi producer, asked political asylum in Russia on October 17, 2009.[14]

On December 26, 2007, several leading journalists from Imedi TV left their jobs following the release of video and audio recordings by the authorities suggesting that Badri Patarkatsishvili, the station's founder and co-owner, was plotting a coup. Later that day, the television station’s management announced that Imedi TV temporarily suspended broadcasts until the station's "legal status in respect of ownership is not clarified." "By doing so we are distancing from dirty political games", said Giorgi Targamadze, head of the Imedi TV's political programs.[13]

Tbilisi City Court ruled on December 6, 2007 to unfreeze Imedi's assets – the last remaining legal obstacle for the television station to get back on air. The company's management stated that the studio equipment was badly damaged in a November 7 police raid.[9] Later on December 12, 2007, Imedi TV resumed broadcasts thirty four days after the television station was shut down.[10] A criminal case against its co-owner, Badri Patarkatsishvili was launched [11] however Patarkatsishvili denied the charges against him claiming that they were politically motivated.[12]

Meanwhile, government,[7] TV aired on 16 November a half an hour documentary about Imedi TV's role in the anti-governmental demonstrations, which is based exclusively on an interview of deputy chief prosecutor, Nika Gvaramia.[8]

[6] The Georgian National Communications Commission (GNCC) suspended Imedi TV's broadcast license for a three-month period, citing violation of law on broadcasting by the television station. The GNCC says in its decision that on November 7, Imedi TV reported "an obvious disinformation that law enforcement officers were planning to storm

[5] The seizure was seen as symbolic of the governments attacks on private property at the time.[4] The station carried statements by opposition leaders and broadcast footage of police breaking up protests during the

During the

When Imedi was founded, it was the first independently owned broadcasting station in Mikheil Saakashvili government.[2] It remained the only independent station in the country until it was forcibly seized by government troops in 2007 and then expropriated from its legal owners for criticising the government.[3] After several years of affective government control, it was returned to the Patarkatsishvili family in 2012.

Radio Imedi first aired on 105.9 FM in December 2001 in Tbilisi. Since December 2003 "Radio Imedi" has broadcast 24 hours a day across all the settled territory in Georgia.

History

Contents

  • History 1
  • Ownership issue 2
  • 2010 Russian invasion hoax 3
  • See also 4
  • References 5
  • External links 6

[1]

This article was sourced from Creative Commons Attribution-ShareAlike License; additional terms may apply. World Heritage Encyclopedia content is assembled from numerous content providers, Open Access Publishing, and in compliance with The Fair Access to Science and Technology Research Act (FASTR), Wikimedia Foundation, Inc., Public Library of Science, The Encyclopedia of Life, Open Book Publishers (OBP), PubMed, U.S. National Library of Medicine, National Center for Biotechnology Information, U.S. National Library of Medicine, National Institutes of Health (NIH), U.S. Department of Health & Human Services, and USA.gov, which sources content from all federal, state, local, tribal, and territorial government publication portals (.gov, .mil, .edu). Funding for USA.gov and content contributors is made possible from the U.S. Congress, E-Government Act of 2002.
 
Crowd sourced content that is contributed to World Heritage Encyclopedia is peer reviewed and edited by our editorial staff to ensure quality scholarly research articles.
 
By using this site, you agree to the Terms of Use and Privacy Policy. World Heritage Encyclopedia™ is a registered trademark of the World Public Library Association, a non-profit organization.
 


Copyright © World Library Foundation. All rights reserved. eBooks from Project Gutenberg are sponsored by the World Library Foundation,
a 501c(4) Member's Support Non-Profit Organization, and is NOT affiliated with any governmental agency or department.